Ioan 5: 26

„Caci, dupa cum Tatal are viata in Sine, tot asa a dat si Fiului sa aiba viata in Sine”

In context, Domnul Isus vorbeste despre viata pe care o primesc cei care „asculta cuvintele” Sale. Cei care, morti fiind in pacatele lor, asculta vorbirea Fiului, pentru ca Fiul are puterea aceasta, ajung la viata, adica sunt mantuiti din starea lor. Aceasta lucrare a Fiului e mai mult decat invierea unui trup din moarte. Este vorba despre inviere vesnica, despre inviere in adevaratul sens al cuvantului. Este vorba despre puterea de mantuire pentru totdeauna. Aceasta putere o are doar Dumnezeu – dar o are si Fiul. Ce inseamna aceasta, atunci – ca Fiul este Dumnezeu!

Apoi, Domnul Isus spune in versetul 27 ca Tatal a dat putere Fiului sa judece tocmai pentru ca este Fiu al omului. Cristos este, asadar, atat Fiul lui Dumnezeu, cat si Fiul omului. Cristos s-a facut Fiu al omului, iar tocmai venirea Sa in lume este „infierea” Lui. Fiind Fiu al omului, Cristos a venit intr-un trup supus slabiciunilor. Astfel ca, Cristos a primit puterea de la Dumnezeu sa judece ca unul care, desi a fost om, nu a pacatuit. Este vorba aici despre un Fiu al omului fara pacat, un Judecator desavarsit.

Dar care este judecata despre care se vorbeste aici? Cristos aduce un cuvant, pe care unii il vor asculta, iar altii nu. Cei ce-l vor asculta, vor invia. Poate Fiul sa faca aceasta? Poate Fiul sa dea viata vesnica cui vrea El? Are El aceasta putere in El? Da. Caci dupa cum Tatal are viata in Sine, tot asa a dat si Fiului sa aiba viata in Sine.

Aceasta afirmatie este deplina si esentiala. Tatal are viata in sine. Nimeni nu i-a dat-o, nimeni nu i-o poate lua, nimeni nu i-o sustine. El traieste prin Sine si este Singurul care face aceasta. Noi traim prin El. Daca-Si trage El mana, noi murit. Clar. Dar Fiul nu e asa. Fiul are si El viata in Sine, dupa cum o are si Tatal. Fiul traieste prin Sine Insusi.

Judecata este si cea viitoare – cand Cristos va reveni si toti vor auzi glasul Lui si vor invia: unii pentru viata (cei care au facut binele) si unii pentru judecata (cei care au facut raul). Este o judecata pentru viata si o viata pentru judecata. Observi? In amandoua cazurile, Cristos are toata puterea de judecata si are viata in Sine. El judeca deplin si traieste prin Sine. Si aceasta nu se poate decat de catre Dumnezeu. Cristos este Dumnezeu adevarat!

Acum, ce inseamna ca Tatal a dat Fiului sa aiba viata in Sine? Inseamna ca Dumnezeu, in planul Sau, i-a dat Fiului Sau judecata sa judece pentru viata si sa judece pentru moarte; i-a dat dreptul sa dea viata cui vrea, pentru ca o are in Sine. Cristos poate da, asadar, viata cui vrea. Numai ca, din nou, vrerea aceasta trebuie sa fie deplin consimtita de Tatal. Dar e o vrere independenta si totusi perfect aceeasi. La fel este si viata. Si Tatal si Fiul au viata in ei Insisi, dar este vorba despre aceeasi viata. Este, in plus, vorba despre aceeasi capacitate asupra vietii, despre aceeasi esenta divina, de a trai prin Sine.

Omul nu traieste prin sine. Ingerii nu traiesc prin sine. Doar Dumnezeu traieste prin Sine. Cristos e Dumnezeu.

Poate ca vrei sa intelegi si tu chemarea Sa la viata. Acum are loc judecata. Daca auzi glasul lui Cristos care te cheama la El, ridica-te din moartea pacatului si Cristos te va lumina! Altfel, intr-o zi vei auzi oricum glasul lui Cristos, care te va scula din morti cu puterea lui Dumnezeu. Dar atunci va fi prea tarziu pentru tine, fiindca invierea de atunci nu va fii pentru viata, ci fie pentru viata, fie pentru judecata.

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: